Tryg ID

Tryg ID giver dig rådgivning og hjælp til at forebygge, opdage og begrænse et eventuelt misbrug af din identitet.

 

Identitetstyveri bliver mere og mere udbredt – og specielt henover de sidste år, har der været en række sager i medierne, som har vist at identitetstyveri kan ske for alle.

 

Bliver man udsat for identitetstyveri, kræver det rigtig mange ressourcer at opdage og rydde op. I gennemsnit tager det 467 dage at opdage, og 2 år og 280 timer at rydde op i et identitetstyveri.
 



Vi kan ikke sikre, at identitetstyveri ikke sker, men vi kan hjælpe dig med at reducere risikoen for at tyveriet opstår og vi kan hjælpe dig, hvis du har mistanke eller har været ude for et identitetstyveri.

 

Hvornår kan kunden bruge Tryg ID ?

Gode råd: Du kan altid ringe ind til Tryg ID og få råd om, hvad man skal være opmærksom på for at undgå identitetstyveri. Du rådgives om, hvordan identitetstyveri opstår og hvordan det kan forebygges, opdages og begrænses.

 

Indbrud eller simpelt tyveri: Får du stjålet pung med kreditkort og sygesikringskort kan du kontakte Tryg ID og få rådgivning om, hvad du kan gøre for at undgå, at kreditkort og personlige oplysninger bliver misbrugt.

 

Mistanke om identitetsmisbrug: Hvis du har mistanke om, at der er nogen, som har fået fat i personlige oplysninger, kan du kontakte Tryg ID og få hjælp til at opklaring af dette. Du stilles en række spørgsmål for at afklare, om der er fundet identitetstyveri sted. Eksempler på ting som skal afdækkes er: Ukendte faktura, inkassokrav, adresseændringer, ansøgning om lån.

 

Misbrug af identitet: Forekommer der misbrug af dine personlige oplysninger, kan du kontakte Tryg ID og få hjælp til at begrænset/stoppet misbruget. Her bliver der bl.a. taget kontakt til kreditorer med afvisning af uretmæssige krav.

 

FOMO ID dækker  også "misbrug" på sociale medier. Det betyder, hvis du er ramt af en af nedenstående eksempler kan du nu også få hjælp på din familieforsikring til nedenstående.

  • Hvis du har fået oprettet en falsk profil på fx facebook, twitter eller andre sociale medier 
  • Hvis personlige billeder af dig eller andre i familien er blevet brugt af andre på sites som man ikke ønsker billederne skal ligge på, fx dating sites 
  • Hvis du  oplever krænkende kommentarer eller mobning på de sociale medier
  • Hvis dine personlige oplysninger ligger offentligt tilgængelig pga registrering på fx medlemslister

Tryg ID har åbent døgnet rundt og kan kontaktes 

på telefon 44 20 45 20.

 

Klik her for Betingelser for Tryg ID (PDF)

 

 

 
 

 
Kontakt: tlf.: 62 21 44 88, E-mail: fomo@fomo.dk Copyright © 2011 log ind - Intra - WEB: www.blkom.dk